Jumat, 15 Mei 2015

Media Invitation: German Photo Book Award 2014

The German Photo Book Award exhibition 2014, currently held at Galeri Foto Jurnalistik Antara (GFJA), is coming to a close this weekend, before traveling to Bandung.  
The German Photo Book Award holds high esteem in the world of photography. The books which win this award are selected books of a very high photographic quality, with special care taken towards design and presentation. They are a showcase of current photographic techniques. 
Complementing the German photo books, the exhibition also features a selection of the best Indonesian photo books, curated by Oscar Motuloh and GFJA. 
We would like to cordially invite you to celebrate the “Month of Photo Book” this weekend at GFJA with the following events: 

Public Talk  
With Alexa Becker (Kehrer Publisher, Germany) 
Saturday, 16 May, 2015, 3 to 5 p.m. 

Finissage  
Sunday, 17 May 2015, 7 p.m. 

Galeri Foto Jurnalistik Antara 
Jl. Antara No. 59 
Central Jakarta  

About Alexa Becker 
Alexa Becker (* 1974) studied European art history and French at the University of Heidelberg. Since 2006 she has been working at Kehrer Publisher as acquisitions editor in the field of acquisition and program design. 

For more information, visit www.goethe.de/jakarta or contact: 
Katrin Figge 
Coordinator for Public Relations 
Goethe-Institut Indonesien 
Jl. Sam Ratulangi 9-15 
Menteng, Central Jakarta 
Tel. 021 2355 0208 Ext. 145 


Undangan Media: 
Pemenang dan Nominasi Foto Buku Jerman (Koleksi 2014) 
Pameran Pemenang dan Nominasi Foto Buku Jerman (Koleksi 2014) yang sedang digelar di Galeri Foto Jurnalistik Antara (GFJA) akan berakhir pada akhir minggu ini sebelum dilanjutkan di Bandung.
Gelar pemenang "Deutscher Fotobuchpreis – Siegertitel"- adalah gelar yang sangat bergengsi di dunia fotografi. Buku-buku yang memenangkan penghargaan ini adalah buku-buku pilihan yang memiliki kualitas fotografis tinggi, dikemas dengan memperhatikan segi estetika serta menampilkan pencapaian teknik-teknik fotografi. 
Selain menampilkan buku fotografi Jerman, pameran ini juga menampilkan kumpulan buku fotografi terbaik Indonesia yang dikuratori oleh Oscar Motuloh dan GFJA. 
Kami dengan senang hati mengundang Anda untuk merayakan „Bulan Buku Fotografi“ pada hari Sabtu dan hari Minggu mendatang: 

Public Talk 
Bersama Alexa Becker (Kehrer Publisher, Jerman) 
Sabtu, 16 Mei 2015, 15.00-17.00 WIB 

Finissage  
Minggu, 17 Mei 2015, 19.00 WIB 


Galeri Foto Jurnalistik Antara (GFJA) 
Jl. Antara No. 59 
Jakarta Pusat 

Tentang Alexa Becker 
Alexa Becker (*1974) menempuh pendidikan di bidang sejarah seni eropa dan bahasa Prancis pada Universitas Heidelberg. Sejak tahun 2006 bekerja di Penerbit Kehrer sebagai editor akuisisi dalam bidang akuisisi dan program manajemen. 

Untuk informasi lebih lengkap, kunjungi website kami di www.goethe.de/jakarta atau hubungi: 
Katrin Figge 
Koordinator Hubungan Masyarakat 
Goethe-Institut Indonesien 
Jl. Sam Ratulangi 9-15 
Menteng, Central Jakarta 
Tel. 021 2355 0208 Ext. 145

Tidak ada komentar:

Posting Komentar